donderdag 19 september 2013

today we make: mini kwarktaartjes

Een tijdje geleden maakte ik kwarktaartjes. Het leek me wel leuk om dat eens met jullie te delen. Dus dat ga ik vandaag doen. Ik heb alle stappen gefotografeerd. Hopelijk vinden jullie het leuk. Veel kijkplezier!



Wat heb je nodig?
- een bakmix van kwarktaart naturel.
- 400 ml water
- stukje boter
-magere kwark
-slagroom


 
Dit zit in de bakmix. Een taartmix en een bodemmix. We beginnen met de bodemmix.

 
Smelt eerst boter in een pannetje.

 
Als het helemaal gesmolten is voeg je de bodemmix er bij. Roer dit goed door zodat alles boter heeft. Je kan de pan voordat je dit doet eventueel al van het vuur afhalen. Dat heb ik wel gedaan.

 
Bedek de bodem van de vormpjes met dit kruimel mengsel.


 
Meet 400 ml water af.

 
Doe de taartmix in een kom.

 
Doe het water er bij.

 
Meng dit even kort door.

 
Pak de magere kwark en de slagroom.

 
Doe dit in de kom bij de taartmix en water.

 
Goed mengen tot een glad mengsel.
 
Doe dit bovenop de kruimelbodem en zet de vormpjes voor minstens 2 uur in de koelkast.

 
En smullen maar!
 
Je kan er natuurlijk op doen wat je wilt. Ik heb aardbeien gebruikt. En een andere keer blauwe bessen.
 
xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten