maandag 2 september 2013

Flashback #1 zomervakantie 2013

Ik heb iets nieuws bedacht. Een serie genaamd flashback. Ik laat eens in de zoveel tijd een leuke gebeurtenis zien door middel van foto's. Ik weet nog niet precies hoe vaak per jaar ik dit ga doen en of ik hiermee doorga. Maar als jullie dit leuk vinden, zeg het me dan vooral. Vandaag ga ik heb hebben over mijn vakantie in Frankrijk. Ik laat foto's zien en vertel daar dingen bij. Veel leesplezier!



 
Het uitzicht vanaf een brug.

 
Dit was het stadje Gien. Daarnaast lag een camping, maar daar zijn we uiteindelijk niet heengegaan omdat de toiletten zo vies waren.

 
Omdat we op de eerste dag geen schone campings tegenkwamen moesten we in een hotel slapen die nacht. Dat was mijn 1e keer in een hotel.

 
Uiteindelijk kwamen we bij een camping uit vlakbij Blois. Het heette val de Blois. Vallei van Bois in Nederlands. Het was een simpele maar leuke mensen. En er waren 2 leuke Engelse jongens.

 
Het uitzicht vanaf de superlange brug die ook nog en omhoog liep. e stad was best groot zoals je ziet.

 
Het strandje vlakbij de camping. Een stukje verderop werden luchtballonen opgelaten. Daardoor zag je vaak veel luchtballonnen. Vaak 3 of 4 tegelijk.

 
Nog een foto van het strandje met daarnaast de rivier die daar liep. De Loire.

 
Er lagen altijd 2 of 3 van deze bootjes. Ook stond er een huisje en er was een kayak verhuur. Maar bijna niemand deed dat. Want de rivier was overal vrij breed.

 
Dit is een special kanaalbrug. Het is een brug die over de Loire loopt maar in de brug zelf is een kanaal waar je langs kan lopen. Echt super raar. Maar wel heel vet om te zien.

 
Onderaan is dus een metalen bak gevuld met water. Deze brug is ontworpen door dezelfde ontwerpen als de Eiffeltoren.

 
Dit was het uitzicht.

 
En het ziet er nog vreemder uit als er een boot doorheen komt.

 
Dit is een kasteel in Blois. Hier is Jeanne D'arc geweest. Er staan ook veel beelden van haar.

 
Dit is het kasteel dat vlak bij het kasteel lag waar Da Vinci zijn laatste 3 jaar van zijn leven woonden. Hij kwam hier vaak omdat zijn vriend die hem had uitgenodigd om in de stad te komen wonen hier woonden.

 
Het kasteel van een andere kant, echt supermooi. Er was een heel mooi uitzicht en het lag vlak langs de Loire.




 
Zonnebloemen! Daar moet ik een foto van maken elke keer als ik in Frankrijk kom. Ze zijn zo mooi!

 
Dit was een gebouw waar elk hele uur een soort showtje was met draken. Het was grappig om te zien en echt een toeristentrekker.
 
Dit was het voor deze keer. Vinden jullie dit een leuk idee?
 
xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten