dinsdag 21 mei 2013

Uitwisseling Duitsland dag 3

Jullie hebben het niet gemerkt. Maar afgelopen week ben ik met school naar Duitsland geweest. Het was voor een uitwisseling. De Duits leerlingen zijn al naar Nederland gekomen en nu was het dus tijd voor ons om naar Duitsland te gaan. Ik heb een superleuke tijd gehad en ik wil het zo nog een keer doen. Vandaag een verslag van mijn weekje duitsland. Een shoplog volgt nog. Veel leesplezier! Vandaag een verslag van dag 3.

 
Op de foto is Weimar te zien. Dat is een supermooi plaatsje.

's Ochtends moest ik weer om 6 uur opstaan. En een spierpijn dat ik had! Van die wandeling op de Wasserkuppe van de dag ervoor. Maarja.... we moesten door. We gingen weer om 7 uur met de bus naar school. Rond 8 uur zijn we met de bus naar Buchenwald gegaan. De reis duurde 2 uur en 40 minuten. Dat was best lang. Toen we er eenmaal waren werden de Duitsers en de Nederlanders geschweiden. Wij zijn met een Nederlandse en een Duitse begeleider zelf door Buchenwald gelopen. Dat was erg leuk. Eindelijk hebben we uitleg in het Nederlands gehad. Dat was wel even lekker na een hele dag Duits of Engels praten. Het was erg indrukwekkend. Ik heb een paar foto's gemaakt.

Dit is een van de foto's die ik gemaakt heb bij Buchenwald.


Rond twaalf uur gingen we met de bus nar Weimar. Dat ritje duurde ongeveer 20 minuten.Toen mochten we vrij lopen in Weimar voor ruim 2 uur. En ik heb een lekker ijsje gehaald. Want het was opeens superwarm en zonnig. Erg lekker weer. Lekkerder dan in Nederland hoorde ik laten.

Daarna gingen we weer terug met de bus naar Buchenwald om de Duitsers weer op te halen. Daana weer terug naar de school. En toen weer terug naar huis met de auto. 's avonds ben ik nog met mijn uitwisseling, haar zusje en haar moeder naar een dorpje vlakbij Wisselsrod gefietst. Wisselsrod is de plaats waar het huis van mijn uitwisseling stond. Daar heb ik nog een ijsje gegeten. Opeens werd de lucht superdonker en begon het te regenen. Snel naar huis fietsen. Onderweg was de lucht supermooi en er was een regenboog. Daarna zijn we tot hal 11 opgebleven en heb ik haar vader ontmoet. Die had ik daarvoor nog niet gezien. Toen gingen we slapen.

Dat was dag 3 alweer!
xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten