maandag 20 mei 2013

uitwisseling Duitsland dag 2

Jullie hebben het niet gemerkt. Maar afgelopen week ben ik met school naar Duitsland geweest. Het was voor een uitwisseling. De Duits leerlingen zijn al naar Nederland gekomen en nu was het dus tijd voor ons om naar Duitsland te gaan. Ik heb een superleuke tijd gehad en ik wil het zo nog een keer doen. Vandaag een verslag van mijn weekje duitsland. Een shoplog volgt nog. Veel leesplezier! Vandaag een verslag van dag 2.

 Op de foto is de school te zien van de Duitse leerlingen. Althans een deel ervan. In het echt is de school nog veel groter.


Dinsdag moesten we om zes uur opstaan. Om zeven uur gingen we met een bus( een gewone bus die je ook in Nederland hebt) naar school. De rit was ongeveer een half uur. En allemaal heuvel op en heuvel af. Toen we aankwamen zijn we naar het station vlakbij de school gelopen. We zijn met de trein naar de Wasserkuppe gereden. Dat is een 'berg'. We zouden gaan wandelen en rodelen. Eerst 7,5 km omhoog. Dat was echt erg zwaar. Maar het uitzicht was erg mooi. Echt de moeite waar. Toen gingen we rodelen. Ik was echt superbang en ik heb ook nog hoogtevrees. Maar ik ben toch een keer gegaan. En ook dat was de moeite waard. Ik had het niet willen missen. Toen moesten we weer 7,5 km naar beneden. Dat ging wel veel beter dan omhoog.

Daarna zijn we naar een vriendin van mijn uitwisseling geweest. En daarna hebben we met de hele groep (48 mensen) gebowld. Toen zijn we naar het huis van mijn uitwisseling gegaan. We hebben gegeten en nog even tv gekeken. Daarna zijn we naar bed gegaan.

De Wasserkuppe.



xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten