dinsdag 7 mei 2013

Mijn bijbaantje

Soms vragen mensen me "Hoe is dat nou, werken?" Nou ik ga jullie dat vandaag vertellen. Ik werk nu ongeveer 5 weken bij mij in het dorp achter de kassa in de supermarkt. In het begin vond ik het allemaal erg spannend. Maar aangezien ik wekelijks werk went dat snel. Vandaag vertel ik jullie mijn werkervaring.

 
 



Hoe het begon:

Ik heb een sollicitatieformulier aangevraagd bij de kassa en die heb ik ingevuld en gebracht. Toen heb ik een tijdje niets gehoord. Dus ik had de hoop opgegeven. En toen werd ik gebeld of ik langs kon komen. Toen is mijn e-mail adres opgeschreven en de dagen dat ik eventueel kon werken. Ik zou een e-mail met een linkje naar een online kassacursus krijgen. Als ik dat gedaan had moest ik weer bellen.

Dus ik heb toen die cursus gedaan online. dat vond ik persoonlijk erg leuk om te doen. Het was echt een soort informatief spelletje. Toen ik dat gedaan had heb ik gebeld. Een paar dagen laten kreeg ik een rondleiding en was ik bij de kassavergadering aanwezig met een ander nieuw meisje. Toen ik thuis kwam lag mijn personeelskaart op de mat waarmee ik kan in en uitklokken. In de week erop mocht ik meteen aan de slag. Eerst onder begeleiding en later alleen. Toen waren er nog wel mensen in de buurt hoor.

Hoe gaat het nu?
Ik heb de laatste twee keer bijna helemaal alleen gewerkt en het ging best goed. Natuurlijk maak ik weleens fouten maar dat doen ook mensen die er al een tijdje werken. ik heb het erg naar mijn zin en mijn collega's zijn aardig. Ik merk dat ik door dit baantje iets losser ben geworden. Ik durf snellen mensen aan te spreken en ook durf ik uitgebreide antwoorden te geven als mensen iets vragen.

Wat verdien ik?
Ik verdien 3,25 per uur. Per week werk ik 3 uur. Maar ik heb de laatste twee keer twee uur gewerkt en van de week moet ik vier uur werken. Dus dat verschilt een beetje. Zo heb ik toch rond de 40 euro extra om uit te geven of om te sparen.  En dat voelt erg fijn. Ik heb nu gewoon een iets groter budget. Wel moet ik nu belasting betalen maar dat kan ik terugvragen omdat ik minderjarig ben.

Hebben jullie al een bijbaantje?
xx Sara
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten