donderdag 11 april 2013

Onzekerheid

Heel veel mensen hebben er last van. Soms laten ze het niet merken. Maar het is helemaal niet erg hoor! Ik ben ook supervaak onzeker. De gouden tips om dit probleem op te lossen heb ik helaas nog niet gevonden. Vandaag is er dus een persoonlijk artikel. Veel leesplezier!


Er zijn veel momenten waarop ik me onzeker voel. Ik zal er een paar noemen.

- Presentaties. En dan vooral bij vakken waarin ik niet goed ben. Mijn Duits-presentaties en mijn boekpresentaties voor Nedeland zijn altijd goed. Ik haal vaak hoge cijfers. Maar bij biologie is er echt wel een probleem. Ik ben onzeker over alles wat ik zeg en die leraar mag mij ook niet echt.
-Lichaam. Ik voel me bijna altijd onzeker over mijn lichaam. Ik vind mezelf namelijk te dik. Dan zie ik mensen met dunnen benen en een slanke buik. Dat gevoel heb ik totaal niet over mezelf. Ik vind mijn benen erg dik en mijn buik ook. Mijn buurvrouw zei laatst nog dat ik zo slank was geworden. Maar dat vind ik echt niet en dat kan ik ook echt niet geloven.
- Vriendinnen. Op dit moment weet ik op school niet echt wie mijn vriendinnen zijn. Ik heb een vriendin van de basisschool die nu bij mij in de klas zit maar ik heb ook een vriendin die sinds vorig jaar bij me in de klas zit. Maar sinds die vriendin van de basisschool bij ons in de klas zit gaat ze niet meer zo hecht met me om als eerst. En daar baal ik van
- Jongens. Ik blijf een meisje. Ik word altijd verliefd op de jongens met een vriendin of die een vriendin krijgen of ze zien me niet staan. Nu ook weer. Ik ben supervberliefd op zo'n jongen maar hij heeft dus een vriendin. En die jongen en die vriendin zitten bij me in de klas. Daar voel ik me dus ook superonzeker over.

Genoeg dingen om onzeker over te zijn dus. Maar toch probeer ik positief en redelijk zelfverzekerd in het leven te staan. Natuurlijk zijn er elke dag weer dingen die me onzeker maken. Maar ik probeer me er niet te veel van aan te trekken. En dat kan jij ook doen. Als je maar jezelf bent. Als jij daar gelukkig mee bent, wie is iemand anders dan om je tegen te houden?

xx Sara

2 opmerkingen:

  1. Je hoeft helemaal niet onzeker te zijn over jezelf, hoor Saar! Ik ben natuurlijk wel je vriendin, haha! x'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd, je hoeft echt niet onzeker te zijn hoor! :) hoop dat het niet zo heel anders in de klas is door mij :$ maarja dat komt volgend jaar wel weer goed :)

    BeantwoordenVerwijderen