zondag 12 mei 2013

the alfhabet tag

Vandaag na een tijdje weer eens een tag voor jullie. Dit keer de alfhabet-tag. Hij is al wat ouder. Maar ik kwam hem laatst weer tegen en ik vond hem toch wel leuk. Het is weer een persoonlijk tag. Maar ik kan niet echt beauty-tags vinden. De tag gaat over woorden bij elke letter van het alfabet. Bijvoorbeeld de a van age. En dan moet je je leeftijd zeggen. Dat ga ik dus invullen voor jullie. Veel leesplezier!

 


Age: 15! Ik ben nu al bijna een half jaar vijftien. En ik kan niet wachten tot ik zestien ben :)
 
Best friend: Ik heb een paar goede vriendinnen. Sommige vriendinnen ken ik van de basisschool en andere van de midelbare school.  
 
Chore you hate: Ik heb eigenlijk niet echt een hekel aan klussen. Soms vind ik het zelfs leuk om te dweilen en afwassen vind ik ook niet vervelend. Dan maar strijken. Dat doe ik niet zo graag.
 
Dreamhouse: Een vrijstaand, vrij groot huis. Met een erken en een tuin. In Utrecht aan de rand van de stad, of in engeland. Dat lijkt me wel leuk.
 
Essential start of your day: Mijn gezicht wassen met ijskoud water. Dat geeft zo'n oppepper. Daarna voel ik me meteen een stuk wakkerder en beter.
 
Favorite colour: Turquoise, mintgroen, zeegroen, lichtblauw, neonroze en paars. Ik hou van kleuren. Ik heb ook niet echt een lievelingskleur. Ik vind al deze kleuren even mooi.
 
Gold or Silver: Zilver, ik vind goud vaak mooi bij anderen maar ik hou er zelf niet van. Ook moet ik wel echt zilver hebben. Want ik kan niet tegen nep-zilver. Dan wird het helemaal groen of het gespoten nep-zilveren laagje gaat eraf.
 
Height: 1,63. Ja ik ben vrij klein. En ik voel me vaak klein. Toch zijn meiden van mijn leeftijd ook niet echt superlang. de meesten dan. Mijn nicht is ook niet lang. En mijn vriendinnen zijn ietsje langer. Maar ook niet tientalle centimeters ofzo.
 
Instruments I play: Klarinet. Ik speel nu al zeven jaar klarinet. Met les ga ik dit jaar stoppen, maar ik ga wel door met orkest.
 
Job Title (most recent): Kassamedewerker.
 
Kids: Nee, ik ben pas vijftien. Ik wil later wel graag kinderen.
 
Life is incomplete without: Familie, vrienden en muziek. Ik kan echt geen dag zonder ze.
 
Music that you always listen to:  One direction!!!! Natuurlijk. En Ed Sheeran en Passenger vind ik ook wel leuk.
 
Nickname: Saar of Saartje. Zelf heb ik liever dat ze me gewoon sara of saar noemen. Nou is mijn eigen naam kort, dus ik word vaak gewoon Sara genoemd.
 
Overnight hospital stays:  Als baby wel omdat ik geel was en omdat ik in het rvuchtwater had gepoept. Ik weet niet precies hoe land dat was. Daarna ben ik nooit meer een nachtje in het ziekenhuis geweest tot nu toe.
 
Phobias or fears: Ik ben bang om mensen te verliezen. Omdat ze dood gaan of omdat ze hun eigen weg gaan en andere vrienden krijgen. Helaas is dat wel een voorgekomen. Recent ook nog. Voor de rest ben ik niet echt bang voor insecten ofzo. Wel een beetje voor hoogtes. Ook heb ik heimwee als ik een paar dagen van huis ben.
 
Quote of a movie:   uit Alles is liefde,
Liefde is net als sinterklaas, je moet erin geloven, anders wordt het niks.
 
Die vind ik wel heel mooi. Voor de rest vind nog veel meer quotes leuk. Maar die komen niet in films voor.
 
Reason to smile: Het leven opzich. Ik hou van het leven. Ik probeer ook elke dag te genieten van de kleine dinger. De geur van 'vers' gras, de geur als het net geregend heeft. De zon die lekker op mijn gezicht schijnt. Of een jongen die naar me kijkt.  Ik probeer ervan te genieten want het kan zo voorbij zijn.
 
Siblings: Ik heb een broertje van 14.
 
 
Time you wake up: Zeven uur als ik naar school moet en meestal rond 9 uur in het weekend. In de vakantie verschilt het enorm. In het begin pas rond half 11 en als de vakantie halverwege is ook rond 9 uur.
 
Very important date this year: 3 mei was dat: het one direction concert. Of 22 november: dan word ik zestien. En 15 juli: dan hebben de middelbare scholen bij mij in de buurt al zomervakantie, en ik dus ook.
 
Worst habit: Mijn slechtste gewoonte is om heimwee te hebben. En om alles zelf te willen doen. Ook ben ik goed in verliefd worden op jongens die niet op mij zijn.
 
X-rays you’ve done: Ik heb nog nooit rontgenfoto's moeten laten nemen voor zover ik weet.
 
Yummie food you make: Broccolie met een recept uit het Sonja Bakker boek. Met kip, twee soorten soep als sausje, gesmolten kaas en broccoli natuurlijk. Dan in de oven. Echt zo lekker. Ook vind ik mijn taarten en cakejes lekker. En mijn familie vind dat ook :)
 
Zoo animal:  Giraffen. Die heb ik altijd mooi gevonden!
 
Wat vonden jullie van deze tag?
 
xx Sara
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten